onsdag 27 oktober 2010

Köttfärssås på LCHF:vis

Även om jag kom av mig kring flytten så kör jag nu åter ganska strikt på LCHF. Sockret måste bort ur både kropp och knopp. Det gör mig irriterad och arg. Inte kul för någon....

Frukosten består av turkisk youghurt med rostade madlar och kokos. En frukost man håller sig supermätt på fram till lunch, minst. Idag blev det överbliven köttfärssås från igår. Dock kan man inte äta pasta men jag fick ett supertips från en annan LCHF:are att koka strimlad vitkål lite lagom aldente och ha till ist.
Gott! Ett perfekt tips för en köttfärsälkare som jag.

2 kommentarer:

fogblogg sa...

Ah, vad roligt att ni kommit loss på LCHF, man mår sååå bra. Har själv slirat lite hit och dit under en tid ( godissug) men Sten är duktig och sköter sig nästan alltid. Nu har jag tagit mej i kragen igen och som lite lön för en avklarad sådan dag får man ett litet glas rödvin + en bit av en exklusiv ost till kvällen ( tillåtet )
- kram

Ida sa...

Jag slirar också rejält...