onsdag 17 november 2010

Jag - en tjuv?

Jag är en vän av ordning. Jag följer regler och gör som man ska. Ofta drabbas jag av en känsla som säger mig att jag gör något som man inte får, fast jag inte gör det.

Storhandling på Maxi. Jag gräver i högen av brödpåsar för att hitta den med bäst datum på. Jag känner mig nöjd när jag hittar en som det står 22 november på. Det fanns både 19 och 20 november så 22 måste ju vara hyperfärskt! Jag lägger ner påsen i vagnen och drabbas plötligt av känlsan, får man göra så här? Kommer jag snart att känna en hand på min axel och höra en mörk röst:

Hallå där....lägg genast tillbaka 22:an och ta en 19 istället.

5 kommentarer:

fogblogg sa...

eller så kommer doktor Dahlströms långa arm och relativt ljusa röst och viskar lchf . . . .

Ida sa...

Ja den risken finns också förstås.

Vanilla sa...

Haha, ja det var nästan lite kriminellt av dig... ;-)

Kika gärna in hos mig och var med och tävla om fina smycken! :-)

Kramar

Kulan sa...

Anmäl dig gärna till Månadens Bästa Blogg hos mig =)

Vinnaren kommer bli länkad på en av de tolv största bloggarna i Sverige och få en fin present på köpet, värde över 1200kr!

Musqot sa...

Haha vad roligt;)
Hälsningar Musqot