fredag 5 augusti 2011

Inget spill

Två dagar kvar av min långa ledighet. Mindre tid för det viktigaste innebär att man behöver kvalitetssäkra tiden. Detta blir min utmaning till mig själv i höst. Energisparläget är påkopplat och därmed är förmågan att ödsla tid på ovesäntligheter avstängd. Detta gäller även på jobbet. Inget onådigt spill utan fokus på det som är viktigt. Allt för att spara energin till de viktiga som väntar där hemma.
Om jag ska summera mina två år som hemma-mamma så känns kaos som ett bra ord. I sällskap med frustration, irritation, ständig sömnbrist och dåligt samvete ger det en tydlig bild av mina minnen från tiden. Harmonin som jag så idogt strävat efter har inte direkt vaggat oss i sin famn men med tiden har vi lärt oss att se den. Numera accepterar jag ju kaos som normaltillstånd och ser det harmoniska i det.

3 kommentarer:

Gabricia sa...

Men så bra formulerat! Känner exakt lika dant!

Ida sa...

Gabricia: :)

Helena - ullvi32 sa...

Börjar du redan?! Jaiks vad tiden går fort! Vi ska ju grilla, ut på fotopromenad och... :)
Nää då, när tiden finns så ses vi när vi ses, typ. Vi bor ju dessutom rätt nära.
Kaos is the way of life :)
Kram