söndag 15 juli 2012

Äkta och fake

Det är skillnad på bilder och bilder. Systemkameran får ofta stryka på foten för den mer lättillgängliga mobilkameran som det ju dessutom går att fota rakt in i bloggen med. Nu har jag tagit mig i kragen och dammat av åbäket. Här följer en liten bildkavalkad på vackra saker i trädgåren. Först ska vi prata lite lavendel. På svärfars tomt på Gotland växer de i driver, vackert lila och ljuvligt doftande. Min egen lilla odling är betydligt mindre men vacker och väldoftande ändå. Till sist ett par i äkta plast från IKEA att ha i köksfönstret året om.




Så perlagonerna som är sparsamma med knoppar. Nu har de fått näring så jag hoppas de får fart.
 


Ett litet stilleben på tvättstugekvisten, pellisar och gotländska stenar samt en liten duva som jag köpte i kitchigaste buktiken Toftalagret på ön.
 



Små sömniga fötter på altanen.
 

Inga kommentarer: