fredag 23 september 2011

Samtal

Jag: Lite äppelpaj med vispgrädde, kan det vara nåt?
Jag: Hm, det låter inte direkt som lågkolhydratkost.
Jag: Grädde är lågkolhydrat.
Jag: Ja, fast äppelpaj är ju typ det mest kolhydratspäckade man kan äta.
Jag: Jo, men jag har redan ätit både morotskaka och godis på jobbet idag så det är kört ändå.
Jag: Fast det resonemanget är ju helt galet. Det är väl snarare en god orsak att låta bli??
Jag: Kanske, men kul att sitta typ ensam på en fredagkväll och inte få äta nåt gott.
Jag: "Nåt gott" kan ju vara lite ost och mörk choklad.
Jag: Absolut men det finns inget sånt hemma.
Jag: Suck, okej lassa på lite äppelpaj då.
Jag: Dessutom fyller jag år på söndag.
Jag: OKEJ sa jag!!

1 kommentar:

Sara sa...

Gott! Jag har underskattat äppelpaj tidigare. Nu har jag fattat hur gott det är. :)

Ha en mysig fredag!

Kramar!