lördag 10 september 2011

Timmar

Att spenderar tjugofyra timmar av varje dag tillsammans med sina barn är en utmaning. Varje moment måste planeras så att inte kaoset tar över. Att besöka toaletten, borsta håret eller byta till ren tröja kan vara sånt som får rationaliseras bort. Alla hinder och konflikter blir stora som berg och perspektiven är inte större än att de får rum i det egna hemmet. Jag älskade att vara hemma med barnen med tyckte samtidigt att det var as-jobbigt.
Nu är tiden liksom mer värdefull. Stunden på kvällen, helgen, mina lediga onsdagar....


1 kommentar:

Helena - ullvi32 sa...

Tycker jag med, att man värdesätter det man faktiskt har mer nu när man jobbar igen.
I veckan hade jag möte och kom inte hem förrän kl 20- fick inte se mina barn alls den dagen (ja mer än på morgonen alltså). Skitjobbigt!
Har ledigt måndag och tisdag nästa vecka, långledigt :) SKÖNT!