måndag 17 januari 2011

Lilla sover

Lilla sover sött i sängen. Nappen har ramlat ur. Jag tänker, var är nappen? Sist jag såg den låg den på kudden framför näsan. Lilla sov gott då också. Nu måste nappen ligga under Lilla. Inte skönt att ligga på en napp. Jag måste buffa undan Lilla lite, och plocka bort nappen.

Lilla vänder sig åt andra hållet. Nappen låg inte där, den låg längst upp ovanför kudden. Lilla grymtar lite, irriterad över att ha blivit buffad på. Jag försöker stoppa in nappen, så han ska sluta grymta och sova sött igen. Lilla vill inte ha nappen, det var ju därför han spottade ut den. Lilla sover irriterat och grymtande i sängen.
Varför händer det här mig så ofta?

2 kommentarer:

Vera sa...

Du kan ju alltid köpa en snuttefilt med napphållare så vet du vart du har den=)

Ida sa...

Har har redan en snuttefilt, fast utan napphållare. :) Finns det möjligen ett kommersiellt syfte med denna kommentar? ;)